29.5.15

Kuldpeedi vorm valgehallitusjuustuga


Peet.. ja kuldne? Hmm.. 


Kui ma neid väikeseid iludusi "kollase peedi" nime all Talu&Deli letil nägin, jõudsid nad sekundiga kotti, ja alles poest välja astudes sain aru, et pean terve päev ringi käima, peedid kotis...


Kodus guugeldasin "kollast peeti" ja eriti tulemusi ei saanud. Inglisekeelne sama otsing aga andis vastuseks, et väljamaal kutsutakse teda hoopis golden, ja mitte yellow beetroot. Nii et miks mitte ka eesti keeles? Kuldpeet sobib auväärse punapeedi kõrvale äärmiselt hästi.



Kuldne ilu!




Minu esimene kokkupuude kuldse peediga ei läinud väga meeldivalt. See oli ühes Tallinna kesklinna restoranis, nime jätan targu nimetama, kus tellisin peedisupi. Ei teagi miks, aga kuidagi oli mul peas kujutlus, et mulle tuuakse kausitäis tumelillat auravat püreesuppi. Nii et kui minu ette maandus selge hele puljong paari esmapilgul identifitseerides kartulikuubikuga, ütlesin ma automaatselt ettekandjale, et ei, vabandust, mina tellisin ju PEEDIsupi! Aga tuli välja, et seep see oligi. Ettekandja sõnul kollase peedi supp. Väikeste juurikakuubikutega ja ilma igasuguse sausegurduseta. No kui supp, siis supp, eks ma ju ise selle tellisin. 


Oih, oeh, aga oleks vähemalt mingitki maitset sellel kausitäiel olnud! Ei tea, kas kokal oligi paha päev või oli ainult minu kauss aia taha läinud, aga see vaevu leige maitsetu tilgake lurri (jah, ootasime päris kaua oma sööke, äkki kaussi pannes oli see veel kuum olnud?), mis mulle vastu vaatas (ja ka pärast kolme lusikatäit otsa lõppes), mind küll kuidagi siin ilmas õnnelikumaks ei teinud. Ja kõht jäi kah tühjaks...


Sinna restosse ei ole ma uuesti jõudnud, aga kuldpeedile annan küll uue võimaluse! Mõtlesin, et kui punapeet ja juust sobivad imehästi kokku, siis miks ei peaks sama tulemust tema kuldne vend andma? Ja vormi maitstes võin südamerahuga kirjutada M.O.T.T. ;)




Kuldpeedi vorm valgehallitusjuustuga

5 portsjonvormi
  • kolm keskmist kuldpeeti
  • 125 g valgehallitusjuustu, näiteks Brie'd
  • 3 väikest või 2 suuremat sibulat
  • ohtralt värsket tüümiani
  • soola
  • pipart

Koori ja viiluta peedid. Keeda viilakad soolaga maitsestatud vees umbes 20 minutiga poolpehmeks. Koori ja viiluta sibul ning lõika õhukesteks viiludeks ka valgehallitusjuust. 






Lao ahjuvormidesse vaheldumisi peet, sibul ja valgehallitusjuust. Sibulaviiludele raputa ka terake soola. Maitsesta vormid pipra ning rohke värske tüümianiga. Pista mõned lehed ka viilakate vahele. 






Küpseta ahjus 180 kraadi juures umbes 25 minutit, kuni peet ja sibul hakkavad pealt pruunistuma. Selle ajaga peaks peet olema pehme, sibul küps, aga veel oma krõmpsu tekstuuri säilitama, ning juust mõnusalt kõik kokku sulatama. 


Serveeri rohelise salatiga ning naudi puhast kulda oma taldrikul ja kõrvus



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar